Krowie teasery

Czym jest teaser?

Po pierwsze – ma zwrócić uwagę klienta na produkt.  Jak więc działa i czym różni się od innych form reklamowych?

Teaser ma za zadanie przyciągnięcie uwagi konsumenta poprzez intrygującą i zmuszającą go do zastanowienia kreację przekazu.

Teaser musi zaskoczyć na tyle, by zostać zapamiętanym. Sprawdza się podczas wprowadzania na rynek nowej marki, produktu lub poważnej zmiany oferty istniejącej już firmy. Powinien zbudować w odbiorcy napięcie i wyzwolić chęć na odgadnięcie, co może się kryć za zagadkowym przekazem. Zachęcony i podrażniony konsument chce wiedzieć więcej, chce znać zakończenie tej bajki, dlatego też oczekuje na jej finał.

Dzisiejsza reklama teaserowa coraz częściej wykorzystuje nowe media w tym najczęściej już teraz internet. Najciekawsze kampanie wykorzystujące mechanizm teaserowy nie są już tylko domeną tzw. outdooru.

Świetnym przykładem takiej kampanii, w tym wypadku nieinternetowej to kampania wprowadzająca na brytyjski rynek nowe biuro numerów „The Number 118 118„. Absurd będący podstawą całej akcji okazał się świetnym spoiwem całości i elementem, który czynił teaser jeszcze bardziej zagadkowym.

Kampania zaczęła się od pojawienia się na ulicach dwóch dziwaków-biegaczy z numerami 118 na koszulkach. Bohaterowie pojawiali się w wielu miejscach, budząc naturalne zdziwienie. Wizerunek dwóch śmiesznych facetów przedstawiany był w różnych miejscach i konfiguracjach: niesamowita parodia reklamy Cog Hondy, zdjęcia w witrynach zakładów fryzjerskich, podobizny na sznurkach z suszącą się odzieżą, biegacze z numerkami 118.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło

To wszystko przyciągało uwagę. Jak pokazały badania na zapamiętywanie szczegółów marki, mało kto pozostał obojętny na ten typ przekazu. Akcja okazała się ogromnym sukcesem. Specjalną kreację utworzono też dla Barbie😉

 

 

 

 

 

Źródło

Przejdźmy do naszych krów. Bo kampania ta jest oparta również na specyficznym poczuciu humoru. Amerykańska społeczna kampania „Got Milk”, promująca picie mleka, również rozpoczęła się od teasera. W tym wypadku nacisk położono na Internet. Agencja, która tworzyła projekt, zorganizowała akcję „Cow abduction” (Porwania krów). Na terenie Stanów Zjednoczonych zauważono wzrost liczby zaginięć krów. Nikt nie wiedział, jaka jest przyczyna tego zjawiska.

http://www.cowabduction.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teorie porwań, które się pojawiały na materiałach video i zdjęciach, wskazywały na kosmitów, którzy mieli zabierać krowy na swoją planetę. Na potrzeby kampanii została przygotowała profesjonalna stronę internetowa, na której można było obejrzeć materiały filmowe zawierające relacje farmerów dotyczące porwań krów w formie wywiadów, obejrzeć zdjęcia, na której widać niezidentyfikowane obiekty przelatujące nieopodal pasących się krów. Całość przedstawiona jest w bardzo poważny sposób, co uzupełnia cała dokumentacja.

Krowy w Polsce

Od jakiegoś czasu w największych miastach w Polce  można zobaczyć billboardy, na których reklamuje się tzw. wypożyczalnia krów.
I czym jest ta wypożyczalnia?
Pomysł jest tak abstrakcyjny i absurdalny, przez co staje się też interesujący. Bo po co ktoś miałby chcieć w mieście wypożyczyć krowę? Ale to tylko zwiększa zainteresowanie całą akcją. A co nasz czeka kiedy wejdziemy na reklamowaną stronę? Okazuje się, że cała akcja jest badaniem marketingowym, które sprawdza oddźwięk. Takie buty.

http://www.twojakrowa.pl/

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: